Co je "Stydím se za svého premiéra"

Téměř stovka billboardů lidí, kteří se zapojili do akce Stydím se za svého premiéra, jsou od poloviny ledna vylepeny po celé České republice.

“Chceme premiérovi říct, že tu žijí lidi, kteří se stydí za to, jaký obraz on vytváří o naší zemi. Někdo je rezignovaný, jiný je spíš naštvaný. Lidé mají různé důvody, ale všechny spojuje silná emoce. Tak silná, že necelá stovka lidí sáhla po Vánocích do peněženky a vytáhla čtyři a půl tisíce na billboard,” říká Jaroslav Poláček, který akci komentoval také na svém blogu.

Akci občanů, kteří si zaplatili svůj billboard s vlastním jménem, obličejem a vzkazem: Stydím se za svého premiéra, organizuje agentura Produkujeme. Lidé se k akci hlásili od poloviny prosince, kdy výzvu zveřejnil a zaštítil majitel této agentury specializované na politický marketing Jaroslav Poláček. Během prvního týdne jeho výzvu na Facebooku vidělo 60 000 lidí. Produkujeme platí tisk a grafiku plakátů a zajišťuje výběr ploch. Její náklady spojení s akcí jsou dnes zhruba 40 tisíc korun.

Billboardy budou k vidění v obcích jako jsou Chrášťany, Jablonec nad Nisou, Kašperské Hory, Kunovice, Lanžhot, Rumburk, Plzeň, Tábor, Teplice a samozřejmě v Brně a v Praze. Existuje také Facebooková skupina, ve které si lidé sdílí důvody, proč se do projektu zapojili. Tento týden také odstartovala druhá část akce, která zviditelní projekt na sociálních sítích a v médiích.

Do akce se zapojili občané i osobnosti. Svůj plakát bude mít herec Karel Zima nebo zpěvák Kryštof Michal. Akci podporuje scénárista a režisér Vladimír Škultéty, herec Marcel Vašinka nebo režisérka Olga Sommerová.

“Vážím si každého, i toho nejmenšího činu občana, který se postaví proti lži a řekne: Císař je nahý! Nebo Stydím se za svého premiéra a za svého prezidenta! Věřím, že aktivní občanská společnost, tedy lidé, pro něž je dražší svoboda než materiální výhody, budou nadále důsledně bojovat proti uchvatitelům českého státu. Nedejme se!” řekla k akci režisérka Sommerová.

Idea akce navazuje na třináct let starou kampaň Filipa Humplíka z ODS. Tehdy zaplnili billboardy směřující na premiéra Stanislava Grosse a jeho kauzu se stejným titulkem asi tři desítky ploch. Nová kampaň má ale zcela jinou grafiku a je trojnásobně rozsáhlejší.

„Tento projekt je jasný vzkaz. Premiér a jeho hnutí nemá monopol na všechny občany a není tu pro všechny občany, byť se nám to snaží namluvit. Akcí nezměníme vládu, ani složení parlamentu, to se děje ve svobodných volbách. Nemůžeme mlčet, když vidíme, co se děje,“ dodal Jaroslav Poláček.

#stydímse

Stydím se_foto